Seuraaminen. Tällähetkellä päälimmäisenä vaikka reeneis oli paljon hyvääkin äsken.

Meidän hyvin käyntiin lähteny reenailu koki vähä takapakkia ku päätin nostattaa itelleni semmosen soppelin melekeen 40 asteen kuumeen :P Tästä huolimatta käytiin silloin viime viikon keskiviikkona Jonnan, Maijun ja Riikan kanssa reenailemassa tottista Lapualla, sitte pari päivää taukoa ja sitte aksailtiin melekeen samalla porukalla Lapualla. Tottista muistaakseni Puu teki hianosti sillo Lapualla, aksaa taas ei vaikka kyllä se osaamistaanki näytti. Kissanruoka oli siisti homma kyllä, saatiin Ruuti irtoamaan hyvin ja jopa etenemään radalla! Kiitos Maijulle! Tuiskuun olin todella positiivisesti yllättynyt! Pari vuotta pidetty taukoa aksasta ja otin Tuin mukaan asenteella "katotaan nyt ku se laamailee radalla" :D Eihän tuo mikään nopea ole mutta sillä oli kivaa selkeesti! :) Katotaan. Ruutilla oli yks semmonen pätkä et nokka oli maassa vaa kokoajan eikä meinannu saaha mitää kontaktia, ai että äiti tykkäs! <3

Tiistaina oli sitten Ruutisen aksailut, otin Tuiskunki mukaan hengailemaan. Meidän vuoro oli viimeisenä, treenailtiin kontaktiharjoitteella ja mitäs tekee Ruuti?! "APUA, PELOTTAVA MIES TUOLA RADALLA KOIRAN KANSSA, APUA SILLÄ ON KOVA ÄÄNI, APUA MUA PELOTTAA. ÄITIII, PELASTA MINUT TAHDON POIS!!!" Jolloin minä: " >___< .... !" Jätin koiran seinään kiinni ja lähdin tupakalle. Sielä tuo istuskeli kaikessa rauhassa ku tulin takasin mut ihmetteli miestä samalla tavalla vieläkin. Pyysin setää tulla moikkaamaan Ruutia eikä se tutustuminen menny niinku Strömssöössä. Ruuti tutustui kyllä, setä ei puhunut sille mitään ja soli jopa mun mielestä vähän huvittavaa, jännitystä siis puolin ja toisin :P Ruuti peruutti mun viereen ja katto mun päälle kysyvä ilme naamallaan "Äiti, miks meiän pitää moikata tätä?" No, emmä kyllä nyt tarkemmin aateltuna ees tiä miksi mut ei Ruutia tuon jälkeen kiinnostanut ja radalla meni tosi kivasti (.. nii, ku ei sielä ollu ketää ihmisiä kouluttajan ja mun lisäksi...) Mä olin tosi yllättyny Ruutin reaktiosta mut ilmeisesti sille jäi päälle luonnetestistä joku mörkö + selkeesti sen itsetuntoa laski se että Tuisku oli kuitenkin mukana. Eli, emme enää ota Tuiskua meidän reeneihin mukaan ja katotaan vieläkö pelottaa :D Mut tosiaan, aksailu itessää meni hyvin vaikka mä yllättäen sössinkin mut koira oli innokas kokoajan :) A:n kontaktitki otettii hyvin ja jäätiin jopa oottaan alastulolle "tuu palkkaan mut tänne jo!" :D Meillä on ollu nyt tosi kiva kouluttaja, toivottavasti päästään Elinan ryhmään syksylläkin, tää kurssi ku on menny vähä hutiin sairastelun takia..

Tuisku teki vähä kaukokäskyjä ja luoksetuloa samalla ku Ruuti ootteli autossa - ei mitään moitittavaa :) Tosi pirtsakkana vaikka paikka oli täysin vieras, koirat ja ihmiset samoin. Hyvä äitin musnu!

Tänään käytiin tekemässä tuossa koululla ihan pelekästään tokoa puolentoista viikon tauon jälkeen. Ensin Ruutin kanssa noutohommia jotka meinas kusta heti alakuunsa, Ruutia ahisti niin kamalasti taas :P Saatiin onnistumaan eikä hommassa ollut ongelmaa sen jälkeen tosin eipä noi harjoituksetkaa vaikeita oo ;) Mut sain sen tuomaan mulle kapulan nätisti vaikkei mun käsi ollu lähelläkää kapulaa! Eli palkkasin koiran nakkaamalla sille namin jonnekki kauas ja ku se köpötteli takas mun luo niin nakkasin kapulan meidän väliin ja sanoin  "ota" ja tuohan teki työtä käskettyä! Ruuti oli erikoisen pätevä tuossa kohtaan vielä :)

Tuiskun kanssa liikkeestä istumista kupilla - mä en luota siihen pätkääkään! Tai mä varmistelen sitä tosi paljon ja näyttää varmasti tosi paskalta :P Koira kuitenkin istui nopsaan eikä siinä ongelmaa sen kummemin ollut, pitäisi saada apuohjaaja sanomaan mulle istuuko vaiko ei. Tän jälkeen pari kutsuruutua, pari ruudun loppuosaa ja sen jälkeen lähetyksiä eri suunnista lähietäisyydeltä ja voin sanoa et Tuisku oli tulessa :D Naksautuksen jälkeen ruudussa alkaa aina etsimään palkkaa ruudusta?! Noita lähiohjauksia pitää koittaa tehdä enemmän nytten, ehkä se siitä! Loppuosat oli muuten ok ja koira tulee vauhilla mut jotenkin sen on vaikea hahmottaa se seuraamispaikka tuossa tilanteessa? Hmm.

Nyt käydään lenkkeilemässä ja kahdeksalta vielä treenaamaan Sinin ja sollieiden kanssa! Ajattelin ottaa Ruutin kentän laidalle kiljumaan, katotaan saako tuommone hylkääminen siihen potkua yhtään. :)

Laitetaan loppuun vähä kuvia vielä parin kuluneen viikon ajalta :D

Ai niin, Ruuti ilmoitettu Ylivieskan KV näyttelyyn :D Ite en lähde Ruutille kartturiksi kehään, vielä uupuu koiralta kyyti ja esittäjä :D Mut katotaan, ehdokkaita onneksi on :) 7.7 myös lähestyy uhkaavasti...