Yllätin itseni ja ilmoitin Tuiskun viimeisenä mahdollisena päivänä starttaamaan agilityuransa (7-vuotiaana...) ja ku kerra alettii nii ilimotin meidät kahdelle agiradalle, A ja C siis.

 

Ekalla radalla tuomarina Harri Huittinen, ihanneaika 60 sek (pöytä...). Ihan hauska rata vaikka meinas vähä suu venähtää ku tottakai radalla oli kepit, keinu, pöytä, pituus jne ::D Pituutta ollaan tehty viimeksi ehkä tammikuussa, pöytää ehkä marraskuulla :D Mut son semmosta!
Ja kuten arvata saattaa - meikäähän jännitti aivan helevetisti aamulla ennen rataantutustumista :P Rata selkeni kuitenkin ja mieli tyyntyi - tai niin mä ainakin luulin aluksi :D Omaa vuoroa odotellessa alkoi epätoivo iskeä uudemman kerran ja häipyi sen siliän tiän ku sain koiralta pannan pois :) Kankiastihan se liikkumaan lähti, puomi meni semmosella "koppotikoppoti" asenteella :P Se pöytäkin onnistui (yllättäen ku saa vaa lölliä paikallaan) mutta pöydän jälkeinen keinu :/ Koira lähti innokkaasti keinulle, rysäytti keinun alas ja pomppas pois - kaikesta huolimatta tästä ei kuitenkaan vitosta edes tullut... :O Otti herneenpalkon nenäänsä ja samas minä unohdin radan (kiitos Kati ku kommentoit videolla "MEENNY!" >:| En siis jäänyt ihmettelemään rymäytystä vaan sitä et mihi helvettiin me seuraavaksi mentiinkään :D Ja tuohon miettimiseen meni sopivasti pikkasen päälle 5 sekuntia (kyllä, laskin videolta) eli just se mitä saatiin aikavirhettä :D Tuon jälkeen Tuisku käveli pituuden yli, jätti yhden aidan hyppäämättä ja aloitti kepit väärältä puolelta. Ratalappusessa on ratavirheitä siis 15 (aita, A ja kepit) eli ilmeisesti jätti aan alotuskontaktin ottamatta? Tiedä häntä. Eli 15 plus aikavirhettä joku 5 sek.

B jätettiin väliin, luojan kiitos :P Käytettiin tuo aika hyväksi ja nukuttiin Tuiskun kanssa autossa semmoset 45 min päikkärit. C-radalla oli sitten tuomarina Anne Huittinen ja rata oli ainakin mulle selkeämpi hahmottaa, en sitte tiedä miksi :) Ihanneaika 54. Tää rata ei tullu videolle joten vaikea analysoida jälkikäteen. Alku ihan ok, keinukin meni rennommin :) Putket oli tänään vähän lapsellisia meidän mummulin mielestä, niissä siis hitautta?? Pituus jopa hypättiin tällä radalla ja loppua kohti mun mielestä ilme ja vauhti vähän parani :) Kepit ohjasin sieltä "vaikeammalta" puolelta ja jes, täyskymppi! Siis koira meni hyvin, ei virheitä :D Kepeillä mä tajusin et perkele, puhdas rata tähän mennessä ja parin esteen jälkeen kusautin koko paskan puomilla - aivan perkeleen hyvä idea leikata siinä >___< Ei aivan pieni lapinkoira kestänyt tuollaista vetoa vaan tuli kysymysmerkkinä puomilta alas (olisi siis vaan pitänyt tehdä se perkeleen valssi!) eli siitä vitonen. Puomin jälkeen loppusuora muuri ja aita, aidalta ohi. ELI, mun olis ehkä täytyny ohjata se viimeinenkin este, vai kuinka?? :D Mä oletin, en ohjannut. PLah! Ratavirheitä 10 ja yliaikaa 8 sek.

Vaan nytpä on sekin tehty! Ja totesin sielä kisoissa et mitä helvettiä mä oon oikein kitissy etten uskalla ohjata Ruutia kisoissa vaan antaisin sen Katille ohjattavaksi - haha, kyllä mä ehkä just ja just uskallan sen kanssa kisaamaan kesäkuun lopulla ;)