Tai lekalla, miten vaan. Joka syksyinen tokoinspis iski jälleen! Tää kesä on tehty tokoa kyllä aivan äärimmäisen vähän, vissiin pari kertaa oikeen treenaamalla treenattu? :D Muuten onki menny kesälomailessa ja vähä aksaa tehdes.
Viikolla naksuiltiin vähän sisällä ja tehtiin jotain nostattavia pikkujuttuja kaikkien kanssa ennen iltaruokaa. Eilen illalla käytiin Jonnan kanssa tekemässä pikatokot, mulla mukana vaan Varma ja Ruu ku Tuisku käväsi hierojalla päivällä. Uskomatonta mutta totta - mulla oli ihan huippufiilikset treenien jälkeen vaikka thö tokokoira jäikin kotiin! Miksi?

Tein nyt kuulkaas jumankekka semmosen asennemuutoksen tuon yhden tokoilun suhteen - ei oo paljosta vajaa avo1 tokosta Ruutin kanssa! Mikään ei ole mahdotonta joten oppiihan tuo koira seuraamaan ja oppiihan se sen viimesen silauksen, ei se mahdottomuus ole todellakaan! Posautetaas se vanha, huonolla perustuksella oleva seuraamisen rämätalo taivahan tuuliin ja aletaas rakentaan pikkuse paremmalla fiiliksellä, paremmalle kivijalalle koko hommaa. Tästä se lähtee, nyt loppu angstissa rypeminen! Ja voin kertoa, et tuntuuhan se nyt parin treenin jälkeen jo huomattavasti mukavammalta! Eilen tehtiin Jonnan kanssa pätkiä joissa apuri-Jonski huuteli koska palkkaan - OLIPA muuten ahdistavaa ja samalla sairaan palkitsevaa, osaahan se ja tuleehan se, mä itse vaan oon niin kämmäri (ylläri). Seuraamisten jälkeen tehtiin vielä hyppyä jossa ei oo oikeestaan sen kummempaa ku istumisen ennakointi lopussa, tätäki on treenattu ehkä vuosi sitte viimeksi ;P Oikein hyödylliset ja pätskät treenit, kiitos Jonnalle apparoinnista!

Alotin treenit Varmalla jonka kanssa tosiaan oli pikkuse angstia aksassa - käytiin keskiviikkona reenailees paria estettä ja meillä oli oikee messevää yhyres, ongelma taitaa olla siinä etten mä vaan ainakaan vielä sovi tuon koiran kanssa mihinkään muottiin viikkotreeneissä, tarvitaan nyt vaan motivaation ja vauhdin rakentamista, ei ratatreeniä. Onhan meillä aikaa aksata :) Varmalle tehtiin tokohyppyä ekaa kertaa, namialustalla. En ihan ehkä hokannu sitä treeniä ku en oo koiralle tuolleen hyppyä lähteny tekemää mut varmasti ihan toimiva, pitää vaa tehdä enemmä :) Vähä hämillään tuo oli alustasta ja hypylle ei millää meinannu lähteä ekalla käskyllä ja seisomista tarttee tehdä erikseen, jos mä osaan. Plaa.  Koira toimii, minä en. Sit tehtiin kiva hetsiluoksari, Taini kiiiiiiitäää! :) Siitä pari suoraa seuraamispätkää joissa oli oikein mukava ryhti ja kiva meno, hyvä Tem! Kaikkiaan kiva treeni vaikken mä osaakkaan olla koirille millään tavalla selkeä ja oon vaa samaa harmaata massaa kokoajan... Hmm.

Mut Muse ja Mattiu pelastaa mun syksyt melkeinpä aina, niin tänäki vuonna! Maaaaadnessssss <3

"Capture me,
Trust in your dream,
Come on and rescue me.
Yes, I know, I can't move on,
Baby, you're too head-strong.
Our love is..."